Active Beauty
Hogyan legyünk jó kollégák?

Tippek a munkahelyi harmóniához

Hogyan legyünk jó kollégák?

A munkahelyi környezet mindig kényes téma, hiszen senki sem szeretne kirekesztetté válni, vagy olyan közegbe járni nap, mint nap, ahol nem kedvelik. Hoztunk hát pár tippet, amik alkalmazásával nem csak jó kolléga lehet belőlünk, de akár a legjobb kollégák egyikévé válhatunk!

Tisztelet

Mindenkinek jár az alapvető tisztelet szakmailag és emberileg, ez alap. Arról nem is beszélve, hogy az udviariatlan viselkedésről már kutatások is megállapították, hogy ragadós. Próbáljuk elkerülni a túl rövid, morcos válaszokat és tiszteljük meg a másikat odafigyelésünkkel, cserébe ezt mi is elvárhatjuk majd. Nem mindenki egyforma persze, lehet, hogy valakit idegesít a reggeli kávé közbeni csevegés, más viszont hiányolja, ha nem beszélnek hozzá. Ha egy kicsit több figyelmet fordítunk ezekre a dolgokra, mindenkivel meg tudjuk majd találni a tiszteletteljes hangot.

6 TILTÓLISTÁS MUNKAHELYI BESZÉDTÉMA

Egy kis empátia

Egy-egy szituációban való cselekvés előtt általában elképzeljük, nekünk mi esne jól, számunkra milyen egy pozitív megnyilvánulás vagy az elfogadható véleménynyilvánítási mód. Azonban nem önmagunkkal dolgozunk együtt, így többre megyünk vele, ha megpróbálunk egy kis empátiát gyakorolni, és a másik ember helyébe képzelni magunk, mielőtt cselekszünk. Például, ha tudjuk, hogy valaki érzékenyebb nálunk, nem feltétlenül úgy kell felhívni a figyelmét rá, hogy hibázott valamiben, mint ahogy azt mi várnánk el tőle ellenkező esetben. Több energiát igénylő feladat, az biztos, de rengeteget számíthat megítélésünkben és a kollégáinkkal való kommunikáció sikerességében, ha empatikusabban állunk másokhoz.

Megbízhatóság és hatékonyság

Az emberek nem csak úgy kedvtelésből járnak dolgozni, hanem el szeretnének valamit érni vele. Próbáljuk ebben nem akadályozni, hanem segíteni őket. Biztosan mindenki fel tud idézni egy-két idegesítő szokást, amit X a reggeli meetingek közben csinál, így elhúzva azokat 20 perccel. Az előző három kifogás is eszünkbe jut, amivel Y állt elő az elvégzetlen munkával kapcsolatban. De nézzünk magunkba alaposan: nekünk biztosan nincs ilyen tulajdonságunk, szokásunk? Igyekezzünk tenni ellene, ha mégiscsak találnunk. Emellett törekedjünk a kemény munkára, mivel kutatások azt is bizonyították, hogy nem csak az udvariatlanság ragályos, hanem a munkakedv is! Próbáljunk meg fókuszáltak lenni és megbízhatóan dolgozni! Ezzel motiválni fogunk másokat is, a hatékonyság és a közös sikerek elérése pedig jobb munkahelyi légkörhöz vezet.

KARRIERTIPPEK SZTÁROKTÓL

Kommunikáció

A munkahelyi chat hálózatok és e-mailek korát éljük, mégis sokat számít, ha amit csak lehet személyesen kommunikálunk, mivel az írott üzenetekben nagy a félreértés lehetősége. Gondoljunk csak bele hányféle képpen lehet értelmezni egy mondatot, ha különbözően hangsúlyozzuk részeit! A személyes kommunikáció során viszont fontos az asszertivitás. Bár a legtöbb esetben ajánlott elkerülni a munkahelyi konfliktus kialakulását, ha tényleg igazságtalan helyzetbe kerülünk, és meg kell védeni magunkat azt ne agresszívan, de határozottan tegyük. Egy vitás szituáció alatti viselkedésben segíthet, ha például elképzeljük: gyermekünk is ott van a szobában és figyel minket.

Ön szerint milyen a jó kolléga?