Menü

Együk magunkat energikusabbá!

Egészséges étkezéssel a nagyobb lendületért

Home » Gasztro és Sport » Együk magunkat energikusabbá! - 01.2017

Az egészséges étkezés nemcsak abban segít, hogy ledobjuk a felesleges kilóinkat, hanem abban is, hogy energikusabbá váljunk és erősebbnek érezzük magunkat. Ha odafigyelünk az alábbi étkezési tanácsokra, könnyebben küzdhetjük le a mindennapi akadályokat és lendületesebben folytathatjuk a 2017-es évet.

A tányérunk fele zöldségekkel legyen tele
Kerüljük el a kellemetlen érzést, amit mondjuk egy nehéz tésztaétel elfogyasztása után érzünk, és tányérunk felét inkább pakoljuk tele zöldségekkel. A zöldségeknek a kalóriatartalmuk alacsony, a rosttartalmuk viszont magas, a bennük található tápanyagok pedig energiát adnak az immunrendszerünknek.

Készítsünk vésztartaléknak egészséges nasit
Amikor hirtelen ránk tör az éhség, nem gondolkodunk, csak nyúlunk a hozzánk legközelebb eső nasi után. Miért ne lehetne ez valami előre elkészített, egészséges harapnivaló. Kedvenc nasinkból csináljunk egy nagy adagot a hétvégén, így a hét folyamán egy keveset mindig magunkkal vihetünk majd a munkahelyünkre.

Gyümölcs legyen a desszertünk
Ha szeretnénk visszaszorítani a cukorfogyasztásunkat, akkor az édesség iránti vágyunkat csillapítsuk gyümölcsökkel, amelyek rostban gazdagok és értékes tápanyagokat tartalmaznak. Talán beletelik egy-két hétbe, amíg szokássá válik, hogy gyümölcsöt fogyasztunk desszertként, de garantált, hogy hamarosan már a különböző tortákat és csokoládékat túl édesnek fogjuk érezni!

Legyen a karfiol a kedvencünk!
A karfiolból könnyen elkészíthető karfiolrizs remekül kiváltja az olyan hizlaló köreteket, mint a burgonya vagy a rizs, így egy ebéddel vagy vacsorával máris rengeteg kalóriát megspórolhatunk. De ha már unjuk a zabkását reggelire, akkor a karfiolból is készíthetünk kását – kevesebb szénhidrátot, ugyanakkor több rostot és fehérjét tartalmaz.

Csomagoljunk magunknak ebédet
Főzzünk kicsit nagyobb adagot vacsorára, és csomagoljuk el azt másnap ebédre, vagy reggel dobjunk össze egy könnyű salátát, amelyre már csak öntetet kell tennünk ebédidőben – ez a módszer nemcsak pénztárcabarát, de a gondosan kiporciózott ételekkel elkerülhető, hogy többet együnk, mint amire szükségünk van, ráadásul garantáltan nem csábulunk el semmilyen gyorskajának.

Együnk zöldséget reggelire is
A fogyás legegyszerűbb módja, ha minél több zöldséget fogyasztunk. Éppen ezért figyeljünk oda arra, hogy már a reggelinkből se maradjon ki! A legegyszerűbb, ha turmixot készítünk, és abba dobunk néhány zöldséget.

Napi egy étkezésünk legyen egy nagy adag saláta
Ezzel nemcsak az előző pontban is hangsúlyozott zöldségfogyasztásnak teszünk eleget, de úgy lakunk jól, hogy könnyűnek és energikusnak érezzük magunkat utána.

Étkezzünk színesen
A cél az, hogy legalább három élénk színű élelmiszer szerepeljen a tányérunkon minden étkezésnél. Azon túl, hogy gyönyörködteti a szemünket és szép Instagram-fotókat készíthetünk róluk, biztosak lehetünk benne, hogy elfogyasztásukkal kellő mennyiségű vitamint és antioxidánst juttatunk szervezetünkbe.

Fotózzuk le az ételeket
Apropó, Instagram-fotók! Aki egészségesebben szeretne étkezni vagy diétázik, annak érdemes mindent lefényképeznie, amit eszik. De nem kell mindent feltölteni a különböző közösségi oldalakra, elég, ha egy támogató baráttal megosztjuk őket, hiszen ez motiváltan tart bennünket.

Egy héten egyszer laktózmentesen
Puffadás, pattanások, fáradság – a tejtermékek fogyasztása sokaknál okoz hasonló tüneteket. Persze aki nem érzékeny a tejcukorra, annak nem kell kiiktatnia az életéből a tejtermékeket, ám hetente egyszer senkinek sem árt, ha megkíméli a szervezetét tőlük.

Mentés

Mentés

Mentés

Vissza az oldal tetejére
Mint minden weboldal, az activebeauty.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen része, amikor az oldalunkon jár. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulását adja, hogy elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban talál. Értem