Menü

Edzés kismamaként

Mire figyeljünk oda, ha várandósan szeretnénk edzeni?

Home » Család » Edzés kismamaként - 03.2017

Ön terhes? Gratulálunk! Bizonyára számtalan kérdés van a fejében, amely a várandóssággal kapcsolatos, többek között olyanok is, hogy milyen edzéseket lehet végezni kismamaként. Még ha nem is vagyunk sportmániásak, állapotosként nem árt, ha rendszeresen mozgunk. Szerencsére tucatnyi edzésforma közül választhatunk, de most jöjjön néhány tuti tipp!

Mozogjunk rendszeresen!

Próbáljuk meg minden egyes nap átmozgatni a testünket (oké, heti egy edzést elcsalhatunk). Ez lehet egy tízperces nyújtás az ébredést követően, egy félórás séta az ebédidő alatt vagy akár úszás a munka után. Szinte mindegy, milyen sportot választunk, a lényeg, hogy mozogjunk, hiszen ezáltal energiát nyerünk, magabiztosabbnak érezzük magunkat és megelőzhetjük a terhesség néhány gyakori, fájdalmas velejáróját.

Ügyeljünk a kényelemre!

Szerezzünk be néhány igazán kényelmes edzőcuccot! Különösen a nadrág vásárlásakor tartsuk szem előtt, hogy a folyamatosan növekvő pocakunknak is legyen benne hely. Hiszen valóban igaz: ha jól érezzük magunkat a ruháinkban, az edzés is könnyebben megy és a motivációnk is nő!

Jelentkezzünk be órára!

Ha nehezen vesszük rá magunkat az edzésre, akkor jelentkezzünk be egy csoportos órára. Így garantáltan nem gondoljuk meg magunkat, hiszen ha nem jelennénk meg az órán, akkor az kidobott pénz lenne! A csoportos edzés további előnye, hogy társaságban még a nehezebb gyakorlatok is könnyebbnek tűnnek.

Három várandós nő tornaszettben ül egymás mellett

Maradjunk pozitívak!

Koncentráljunk arra, amit meg tudunk csinálni, ne pedig arra, amit nem. Utóbbi hibába szokott esni sok nő, amikor a várandós edzés kerül szóba. Igen, vannak gyakorlatok, amelyeket nyilvánvalóan nem végezhetünk (például felülést), de annyi minden van még, ami nem tiltott! És különben is, ki szereti a felülést?

Tartsunk szünetet!

Ne szégyelljük magunkat, ha úgy érezzük, hogy nehezebben kapunk levegőt vagy túlságosan kimelegedtünk. Szimplán tartsunk egy rövid szünetet. Teljesen normális, hogy a terhesség előrehaladtával nem bírjuk azt a tempót, amelyet megszoktunk.

Figyeljünk oda a hidratálásra!

A kellő mennyiségű folyadék elfogyasztása kiemelten fontos várandósság esetén – és még fontosabb, ha kismamaként edzünk! A legjobb az, ha mindig van velünk egy flakon víz, bárhová is megyünk. Ha az ásványvíz önmagában túl unalmas számunkra, facsarjunk bele citromlevet vagy lime-levet, de akár néhány uborkacsíkkal is feldobhatjuk az ízét!

Ne most kezdjünk valami újba!

Ha a terhességet megelőzően nem igazán sportoltunk, akkor válasszuk a kismama tornát, hiszen ezek az órák nem megerőltetőek. Állapotosként egyébként sem azért edzünk, hogy súlyt adjunk le, hanem azért, hogy fittek maradjunk.

Mondjuk el, hogy terhesek vagyunk!

Nagyon fontos, hogy bármilyen edzésre is megyünk, az óra elején tájékoztassuk az óraadót arról, hogy állapotosak vagyunk. Ha ő ezzel tisztában van, annak megfelelően szabja meg a gyakorlatokat.

Mentés

Mentés

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk