Menü

Egészségesebb alternatívák reggelire

Mit együnk mi helyett?

Home » Gasztro és Sport » Egészségesebb alternatívák reggelire - 04.2018

Azt szokták mondani, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Egy kiadós napindító menüvel megadhatjuk a kezdő löketet szervezetünknek, és energiát gyűjthetünk az előttünk álló feladatokhoz. Azonban – szintén egy mondás – nem minden arany, ami fénylik. Szervezetünknek nem teszünk jót azzal, ha már reggel elárasztjuk túlcukrozott, zsíros ételekkel, lassítva ezzel emésztésünket is. Melyek lehetnek tehát a tipikus reggeli fogások egészségesebb alternatívái?

Cukros gabonapehely helyett müzli

A müzli tele van rostokkal, ezért tökéletes választás azoknak, akik ebédidőig nem szeretnének megéhezni. A rostok jótékony telítő hatása különösen kedvező akkor is, ha fogyókúrázunk. Ezen kívül a müzliket általában rengeteg B-vitaminnal dúsítják, ami biztosítja a test energiaellátását, így jó választás lehet egy korai edzés előtt is. Bár itthon többnyire csak tejet öntünk rá, nem vesz el sok időt annak megfőzése sem: fél bögre vizet öntsünk össze ugyanannyi müzlivel, és főzzük készre pár perc alatt, majd kombináljuk gyümölcsökkel, mézzel vagy joghurttal a még finomabb eredményért!

5 EGÉSZSÉGES DZSÚSZ

Tejberizs helyett quinoa

A quinoa a rizsparéj növényének ehető magja. Felhasználási formáiban és változatosságában a rizshez hasonló, azonban sokkal több előnyös tulajdonsággal bír szervezetünkre nézve. Nagyon magas a rosttartalma, így különösen tápláló: 1 bögre quinoa 5 gramm étkezési rostot tartalmaz, ami több a rizsben, de még a barna rizsben lévőnél is. Ezen kívül többféle, a szervezet számára szükséges ásványi anyag van benne (pl. vas, magnézium, foszfor), természetesen gluténmentes, sejtfalaiban pedig gyulladásgátló anyag található, így emésztésünknek is jót tesz. Kiemelkedő még fehérjetartalma is: 1 bögre quinoában 8 gramm teljes értékű fehérjét találunk, emiatt sokan hús pótlására is használják. Elkészítési módja a rizséhez hasonló, ízesíthetjük sósan vagy édesen is.

Kenyér helyett kukorica tortilla

Egy gluténmentes, rostokban gazdag választás, amelyet igen változatosan készíthetünk el. Kiválthatja a reggeli szendvicsünket, ha wrap-be csavarjuk, vagy a melegszendvicset, ha megtöltése után összehajtjuk, és megsütjük grillapon vagy serpenyőben. De egyszerűen megkenhetjük sajtkrémmel vagy vajjal, és már ehetjük is! Az igazán egészséges végeredmény érdekében a töltelékre szintén figyeljünk oda! A kukorica tortilla ízéhez remekül passzolnak a zöldségek, a halak és rengeteg sajtféle is.

4 TÉVHIT AZ EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁSRÓL

Rántotta helyett zöldséges vagdalt

Tojásból – bár sok energiát ad, és fehérjében gazdag – koleszterinszintje miatt nem ajánlatos túl sokat fogyasztani. Így pár alkalommal próbáljuk meg pótolni a tojás nyújtotta élvezeteket egy egészségesebb alternatívával – például egy finom zöldség vagdalttal. Aprítsunk mellé édesburgonyát, gombát, répát, a plusz rost és fehérje adagért tegyünk hozzájuk fehér- vagy vörösbabot, és serpenyőben pirítsuk össze a zöldségeket. Fűszerezzük ízlés szerint: készíthetünk hozzá különböző szószokat, mártásokat. Több recept szerint avokádó mártással a legfinomabb. Sütemények és palacsinták esetében a tojást egyébként is helyettesíthetjük pürésített avokádóval vagy banánnal.

8 EGÉSZSÉGES NASI ESTE 8 UTÁNRA

 


MÁR KÉZBE IS VEHETI A MAGAZINT! RENDELJE MEG DÍJMENTESEN!

Az active beauty magazin a dm ingyenes nyomtatott női magazinja, ami rengeteg hasznos tippet és trükköt tartogat a divat, a szépségápolás, a lakberendezés, az utazás, az egészséges táplálkozás területén. A magazin díjmentesen megrendelhető és még a postaköltség miatt sem kell aggódnia, ugyanis az active beauty magazint – teljesen ingyen postázzuk ki Önnek!

Rendelje meg a magazint díjmentesen és helyezze magát kényelembe!

Share
Vissza az oldal tetejére
Mint minden weboldal, az activebeauty.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen része, amikor az oldalunkon jár. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulását adja, hogy elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban talál. Értem