Menü

A nagy futás

Számos kihívás vár az idei szezonban is a futókra!

Home » Gasztro és Sport » A nagy futás - 05.2017

A tavaszias időjárással együtt a futóversenyek sorra érik egymást, ahol az ember különböző távokon mutathatja meg, mennyit javult állóképessége a hosszú, hideg hónapok alatt. Most segítünk az edzésidőszak véghajrájában is pár tippel!

Mozgalmas hétvégékkel számolhatnak a futás szerelmesei. A tavasz mindig új lendületet ad az embereknek, sokan éppen ilyenkor vágnak bele életük első futásába, akadnak, akik az első megméretésre készülnek, s persze igazi vén rókák is, akik már hetekkel korábban leporolták kabala rajtszámukat. Utóbbi kettőben egy dolog biztosan közös: mindannyiuk számára megkezdődött a végső visszaszámlálás.

Előkészületek

A verseny előtti utolsó tanácsokat Elisabeth Reiner vitalcoachtól kapjuk. A verseny előtt a legfontosabb a rendszeres edzés, legalább heti háromszor pihenőnapokkal felszabdalva. Elsősorban azoknak nem szabad túlhajtaniuk magukat, akik későn döntötték el, hogy indulnak a versenyen, mert a nagy hajtás az izmokat és az inakat túlterhelheti. Inkább készüljünk egy rendszeres alaptréninggel, nehogy végül olyannyira túllőjünk a célon, hogy a verseny napján már a cipőnket se tudjuk felhúzni.

Aki kitűzött magának egy célidőt és a tempóján szeretne gyorsítani, beiktathat az edzésébe rövid, intenzívebb futásokat is. Az intervallum edzés a legjobb, ha a gázra akarunk lépni. Váltakozva emeljük a futás tempóját, majd fékezünk le ismét a normális futósebességünkre. A legjobb, ha egy percig sprintelünk, majd két percig a normál tempóban kocogunk, de ezt sem szabad túlzásba vinni. Ezt az edzésfajtát a verseny előtti utolsó héten már kerülni kell.

A startlövés előtti utolsó hetet érdemes pihenősre venni. Csupán két-három alkalommal menjünk el edzeni. Majd hagyjuk a testünket erőt gyűjteni a nagy napra. Ilyenkor az étrendünk fő eleme legyen az, amit amúgy mértékkel élvezünk: a szénhidrát.

A futás

A futás vasárnapján visszafogottan reggelizzünk. Két órával a verseny előtt amúgy is záróra van a konyhában, onnantól lehetőleg ne együnk semmit. Főleg semmi olyat, ami elnehezíti a gyomrot. A legjobb, ha már korábban kikísérletezzük, mi esik jól reggelire és mi az, amit nehéz kőként cipelünk végig a gyomrunkban. Közvetlenül a verseny előtt esetleg szó lehet még némi banánról. Az elégséges folyadékbevitel pedig magától értetődő.

A futás alatt figyeljünk a normális, természetes légzésre. A legtöbb erőt azzal spóroljuk meg, ha kissé előredőlve, egyenes háttal futunk. A kisgyerekektől tudjuk ezt a technikát ellesni. A karok és a vállak lazák. A talp gördülésénél ügyeljünk arra, hogy földre érkezéskor ne a sarkunkat verjük a talajhoz, ugyanígy az sem előnyös, ha testsúlyunkat túlságosan a lábfej első felére helyezzük. Ilyenkor már ne vegyünk új futócipőt. Időbe telik, amíg alkalmazkodnak a lábunk adottságaihoz. Aki vadiúj futócipőben vág neki egy versenynek, gonosz hólyagokkal ér majd célba – vagy egyáltalán nem.

Utolsó tippek

Bármilyen célt is tűztünk ki magunk elé a szezon nagy versenyein, a vital­coach Reiner szerint a legfontosabb, hogy élvezzük a dolgot. Kevésbé tapasztalt futóknak inkább a rövidebb szakaszt ajánlja. Ez garantálja a sikerélményt, és így megmarad a motiváció a további futókarrierhez. Ha pedig a verseny közben elfogyna a levegőnk, csak semmi dráma. Egyszerűen átváltunk egy kis sétára, amíg légzésünk normalizálódik.

 

Futóversenyek

Itthon, illetve a határon túl is számos szuper kihívás vár a futókra:

Június 11.: A 24. K&H Mozdulj! maraton- és félmaratonváltó Budapest szívében.
Június 21.: A schönbrunni 6 kilométeres, 6. bécsi állatkertfutás este 19 órakor veszi kezdetét.
Július 14–16.: Az Ultra Tisza-tó a maga 111 km-ével és a tó környékével igazi futócsábító verseny.
Június 25.: 0625 Futókapcsolatok Félmaraton, amely Törökbálinton kerül megszervezésre.
Augusztus 5.: A NIGHT RUN-t a város fényei és a DJ által diktált tempó lüktetése teszik Budapest egyik legizgalmasabb sport­eseményévé!
Augusztus 27.: Salzkammergut egyik legszebb tava körül rendezik meg a Fuschlseelaufot. A 12 km-es szakasz inkább gyakorlott futók számára javallott.
Szeptember 10.: A 32. Wizz Air Budapest Félmaraton kiváló választás, ha nem szeret a nagy nyári forróságban izzadni.

 

Nevezz a NIGHT RUN-ra a dm női futószámban, érj célba az elsők között, és nyerd meg az értékes dm csomagok egyikét!

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Vissza az oldal tetejére
Mint minden weboldal, az activebeauty.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen része, amikor az oldalunkon jár. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulását adja, hogy elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban talál. Értem