Menü

A levesek 5 előnye

Egyszerű és változatos szuperétel

Home » Gasztro és Sport » Táplálkozás » A levesek 5 előnye - 10.2018

Évszázadok, sőt, évezredek óta fogyasztott finomság, amelyet a nagymama is mindig örömmel készített. Ha megfáztunk, anyukánk már hozta is egy nagy, gőzölgő tálban. A hazánkban igen népszerű és széles körben fogyasztott fogás  a leves, azonban nem csak ízlelőbimbóinknak nyújt élvezetet, hanem sok más pozitív tulajdonsággal is büszkélkedik. Nézzük is, melyek ezek!  

Levessel a hideg ellen!

Mikor a hőmérséklet már a mínuszok területén ingadozik, nincs is jobb érzés, mint egy finom, forró levessel felmelegedni. Sőt, míg a jobban tesszük, ha este már kihagyjuk a kávét vagy fekete teát a koffein miatt, addig az ízletes levesek nemcsak megnyugtatják és hidratálják, hanem fontos tápanyagokkal is ellátják szervezetünket.

 

ÍGY SZOKJUNK LE A ROSSZ ÉTKEZÉSI SZOKÁSOKRÓL

 

Ha ledobnánk pár kilót

Ha fogyókúrán gondolkodunk, a leves jelentheti számunkra az igazi ’jolly-jokert’. Kutatás bizonyítja ugyanis, hogy a rendszeresen levest fogyasztók étrendje kevesebb kalóriát tartalmaz, és minőségében is jobb, mint az átlag. A levesek magas víz-, és rosttartalma – a belefőzött zöldségek miatti vitamin- és egyéb tápanyagtartalomról nem is beszélve – hatalmas segítséget nyújt szervezetünknek abban, hogy egészséges maradjon. Egy tál leves pedig gyorsan eltelít, miközben igen kevés kalóriát tartalmaz. Így ha délután fogyasztjuk a gőzölgő finomságot, vacsorára is kevesebbet fogunk majd enni.

Másnap is tökéletes

A levest nem kell kidobnunk másnap: nem szárad ki, nem szottyad meg és nem válik kőkeménnyé, hanem pontosan ugyanolyan finom lesz, mint amikor megfőztük. Sőt! A beledobott hozzávalók és fűszerek íze másnapra csak még jobban összeérik, ezért sokszor jóízűbben fogyaszthatjuk a fogást a következő nap, mint frissen, melegében.

Az emésztés barátja

Bizony nem csak ízlelőbimbóink, hanem még emésztőrendszerünk is meghálálja, ha egy tál kellemes, meleg levessel enyhítjük éhségünket. A rengeteg folyadék mellett ugyanis – ami nem terheli meg a bélrendszert – abból adódóan, hogy általában zöldségekből készül a fogás, még rostokkal is tömve van. A növényi rostokban gazdag étrend pedig jól működő, sima és gördülékeny emésztést eredményez, így napi egy tál levessel búcsút is inthetünk a hasfájások és emésztőrendszeri problémák nagy részének.

 

5 EGÉSZSÉGES DZSÚZS

 

Tápanyagbomba

Azt mindannyian tudjuk, hogy egészségünk megtartásához rendszeresen szükséges rostok, vitaminok, ásványi sók és antioxidánsok széles skáláját fogyasztanunk. Ma azonban mindig rohanunk valahova, és sokan nem találjuk a legegyszerűbb opciónak, hogy naponta gőzöljünk, pároljunk vagy főzzünk zöldségeket. A leves viszont erre is elhozza a tökéletes megoldást. Mivel hűtőben több napig is eláll, levesből elég heti 2-3 alkalommal főzni, a többi napon pedig csak fel kell melegítenünk egy-két tányérral, hogy a szükséges tápanyagmennyiséget szervezetünkbe juttassuk. Sőt, bizonyos tápanyagokat – például a paradicsomban található, likopin nevű antioxidánst – a szervezetünk még hatékonyabban is tudja felhasználni, ha hőkezelés után fogyasztjuk el.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk