Menü

7 hasznos élelmiszer szoptatós anyukáknak

A baba és a mama egészsége érdekében

Home » Család » 7 hasznos élelmiszer szoptatós anyukáknak - 09.2017

Hogy a szoptatás ideje alatt egészségesen és kiegyensúlyozottan táplálkozzunk, legalább annyira fontos, mint a terhességkor. Ahhoz, hogy mi és kisbabánk is egészséges legyen, érdemes beiktatni étrendünkbe néhány hasznos élelmiszert. Felsorolásunkban fehérjében, kalciumban és egészséges zsírokban gazdag alapanyagok kaptak helyet, amelyek nemcsak az anyatej termelődését segítik elő, de rengeteg vitaminnal is ellátnak minket. Szóval mit is érdemes fogyasztani egy szoptatós anyukának?

Szezámmag
Meglepő, de az a szezámmag, amelyet úgy szeretünk lecsipegetni a hamburgerünk tetejéről, tele van kalciummal. Éppen ezért a szoptatós anyukáknak érdemes más ételeket is felturbózni vele: mondjuk saláta tetejére szórni, bundázott húsok panírjába keverni… Ráadásul rost- és vastartalma sem elhanyagolható!

6 KÉRDÉS, AMIT MINDEN VÁRANDÓS NŐ UTÁL

Zabkása
Ha minden nap elfogyasztunk reggelire egy-egy tálka zabkását, akkor a lehető legjobbat tesszük magunkkal. Ez a természetes, teljes kiőrlésű étel ugyanis tele van rostokkal és vassal. Akár már egyetlen tál zabkásától is több tejünk lehet!

Spenót
A spenót, akárcsak szinte az összes ehető, zöld levelű növény a világon, dugig van értékes ásványi anyagokkal és kalciummal, amelyek segítenek minket abban, hogy kisbabánk erős és egészséges legyen. Mindegy, hogyan fogyasztjuk a spenótot (nyersen salátában vagy párolva köretként), a testünk garantáltan meghálálja.

Barna rizs
Ahogy a kenyér esetében is, a barna rizs sokkal jobb választás, mint a fehér rizs. Szerencsére ízben sincs szinte semmi különbség! A barna rizsben összetett szénhidrát van, ami azt jelenti, hogy sokkal tovább érezzük magunkat jóllakottnak tőle, mint fehér társától, illetve a vércukorszint is jobban kordában tartható vele. Rost- és ásványianyag-tartalmáról nem is beszélve…

Görög joghurt
A legtöbb orvos és védőnő azt javasolja, hogy a szoptatós anyukák hagyjanak fel a szoptatás idejére a tejtermékek fogyasztásával, hogy elkerüljenek és megelőzzenek különböző betegségeket, intoleranciákat. Ám a görög joghurt laktóztartalma sokkal alacsonyabb, mint a sima joghurté, így biztonsággal fogyasztható a megfelelő kalciumbevitel érdekében.

ÍGY JELENTETTÉK BE A SZTÁROK, HOGY BABÁT VÁRNAK

Mandula
Sosem árt, ha van nálunk egy zacskó mandula, arra az esetre, ha útközben megéheznénk – különösen igaz ez akkor, ha szoptatunk. Amellett ugyanis, hogy a mandula rengeteg kalciumot tartalmaz, kiváló fehérjeforrás, így kellő energiával lát el minket és még a kedvünket is javítja.

Lazac
Számtalan módon elkészíthető és rettentő finom. De a lazacnak nem csak ezek az előnyei! Ha ezt az egészséges zsírokkal teli halat rendszeresen fogyasztjuk, akkor gondoskodunk arról is, hogy kisbabánk idegrendszere és agyi funkciói megfelelően fejlődjenek. Együnk hát legalább heti 250 gramm lazacot!

Mentés

Share
Vissza az oldal tetejére
Mint minden weboldal, az activebeauty.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen része, amikor az oldalunkon jár. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulását adja, hogy elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban talál. Értem