Menü

44 pozitív trükk a negatív gondolatok ellen

Viszlát, lehangoltság!

Home » Életmód » Psziché » 44 pozitív trükk a negatív gondolatok ellen - 11.2017

Most, hogy a napsütéses órák száma egyre kevesebb, könnyebben uralkodnak el rajtunk a negatív gondolatok. Szerencsére ahhoz, hogy a téli depressziót csak hírből ismerjük, elég bevetni néhány egyszerű praktikát. Ezek közül rögtön 44-et is sorolunk.

ÖNNEK MI A SZÜLETÉSVIRÁGA?

1. Lélegezzen mélyeket.
2. Menjen el futni vagy sétáljon egy nagyot.
3. Főzzön magának egy egészséges fogást.
4. Rajzoljon, fessen vagy végezzen valamilyen kreatív alkotó tevékenységet.
5. Olvasson könyvet vagy magazint.
6. Hallgasson vidám, megnyugtató vagy pörgős zeneszámokat.
7. Vagy akár menjen el egy koncertre.
8. Próbálja ki a hot jógát.
9. Takarítsa ki házát vagy lakását.
10. Hívja fel az egyik legjobb barátját vagy egy családtagját.
11. Még jobb, ha találkozik is az egyik legjobb barátjával vagy családtagjával.
12. Kezdjen el hangulatnaplót vezetni, amelybe minden nap ír valamit. Írja le, hogyan érzi magát, milyen gondolatok foglalkoztatják, és hogy milyen történések idézték elő a negatív gondolatokat. Az idő múlásával így könnyen nyilvánvalóvá válhat, hogy mik a rossz érzések kiváltó okai.
13. Tartson digitális detoxot, azaz tartsa magát távol egy teljes napig az okostelefonjától, a számítógépétől és a táblagépétől is, de leginkább a közösségi médiától. Az így felszabadult idejét pedig fordítsa önmagára úgy, hogy semmilyen negatív hatás nem éri a külvilágból.
14. Készítsen listát azokból a dolgokból, amelyek miatt hálás lehet.
15. Készítsen listát azokból a dolgokból, amelyeket szeret önmagában.
16. Szánjon időt arra, hogy elgondolkozhasson az érzésein, és hogy megérthesse azokat. Ezután pedig fogadja el ezeket az érzéseket ahelyett, hogy tagadná őket.
17. Próbálja meg pozitív irányba terelni negatív gondolatait.
18. Meditáljon.
19. Olvasson inspiráló idézeteket.
20. Szabaduljon ki a megszokott kis közegéből. Mindegy, hogy hová, a lényeg, hogy elhagyja a várost, és új dolgokat lásson. Akár egyetlen nap is elég, de egy teljes hét még ideálisabb.
21. Szundítson délután.
22. Kérje szakértő segítségét, ha szüksége van rá.
23. Sírjon, ha úgy érzi, ettől megkönnyebbülhet.
24. Tanuljon meg egy hangszeren játszani.
25. Nézegessen régi fotókat, amelyek kedves emlékeket, boldog pillanatokat idéznek vissza.
26. Írjon egy kedves levelet saját magának.
27. Tegyen szívességet valakinek. Csak úgy.
28. Nézze meg a kedvenc filmjét vagy néhány részt a kedvenc televíziós sorozatából.
29. Nézzen vicces videókat az interneten.


30. Bocsásson meg önmagának, ha hibát követett el.
31. Vegyen egy forró fürdőt.
32. Fesse ki körmeit egy új körömlakk árnyalattal.
33. Szánjon időt arra, hogy tökéletes sminket készíthessen magának.
34. Végezzen önkéntes munkát olyan területen, amelyet szívügyének érez.
35. Találjon magának új hobbit.
36. Menjen el egy művészeti galériába vagy múzeumba, és tanulmányozza a kiállított műalkotásokat.
37. Szelektálja ki régi ruháit, és vigye el őket egy ruhagyűjtő-konténerbe.
38. Menjen el shoppingolni, és lepje meg magát valami szép dologgal. És találjon rá indokot is, hogy miért érdemli meg az adott darabot.
39. Írja le egy papírra a negatív gondolatait, majd a papírt égesse el vagy tépje apró darabokra.
40. Játsszon egy kisállattal.
41. Ismételgessen magában pozitív megerősítő mantrákat.
42. Időről időre emlékeztesse magát arra, hogy Ön egy csodálatos személyiség, aki megérdemli a boldogságot és a szeretetet.
43. Emlékeztesse magát arra is, hogy a negatív érzelmek csak átmenetiek.
44. Készítsen magának saját listát, amelyben azok a módszerek szerepelnek, amelyek személy szerint Önnek a leginkább beváltak a negatív gondolatok ellen.

Vissza az oldal tetejére
ÉrtemTovábbi információk